Employer branding egy fogászati rendelőben

A mostani gazdasági helyzetben, a magánegészségügyi piacon az employer branding egyre inkább már nem azért elengedhetetlen feladat, hogy általa „könnyedén kiragyogjunk” a versenytársi környezetből, hanem azért, hogy ne érje rendelőnket versenyhátrány a hiánya miatt. Hetente nyílnak új magánrendelők, köztük gyakran multinacionális hátterű, hatalmas büdzsével rendelkező egészségügyi komplexumok, és ezek az új piaci szereplők hovatovább a versenytársaktól igyekeznek elcsábítani a kvalifikált munkaerőt. Minden rendelőnek elemi érdeke tehát, hogy tudatos munkával vonzóvá tegye magát a munkaerőpiacon, és azt sikeresen közvetítse a toborzás teljes folyamatában és a munkaerő-megtartásban is. 

Az employer branding vagy magyarul munkáltatói márkaépítés azt jelenti, hogy a rendelőnk vonzóvá teszi magát munkaadóként, képes megkülönböztetni magát a versenytársaitól, és ezzel megszólítani a számára ideális munkaerőt. Célja, hogy kitűnjünk a tömegből, és meggyőzzük a legjobb munkaerőt, hogy a sok-sok lehetőség közül a mi rendelőnk számára a legkedvezőbb, ezért hozzánk küldje be az önéletrajzát, velünk vegye fel a kapcsolatot. Ezáltal a rendelőnk döntési lehetőséghez jut, akar-e az adott jelentkezővel együtt dolgozni. Ahhoz azonban, hogy ezt a döntést meghozhassuk, „rá kell vennünk”, hogy kapcsolatba lépjen velünk, és eljussunk a toborzás következő szintjére, például behívhassuk egy személyes beszélgetésre. 

Rendelőtulajdonosként, praxismenedzserként szokjuk meg, hogy ma már a rendelői weboldal nem csak a páciensek számára készül, hanem a megszerzendő munkaerőnek is. Ezt mindig tartsuk sem előtt, amikor az oldal struktúráját, tartalmát, képi anyagait tervezzük, hiszen az employer branding elsődleges megjelenési formája a rendelőnk weboldala lesz, többnyire egy külön Karrier menüpontban. Itt tüntetünk fel minden olyan információt, amit a potenciális munkavállalónak tudnia kell rólunk mint munkaadóról, és minden olyan információt, ami benne bizalmat épít a rendelőnk iránt.

Szempontok az employer branding oldalhoz

  1. Mobile first – azaz ma már először mindig mobilnézetre optimalizálva tervezzük a weboldalakat, mivel – iparágtól függően – a honlaplátogatók 70-80%-a mobilon böngészik. Meglévő honlapoknál érdemes ilyen szemmel áttekinteni a rendelő oldalát, és ha szükséges, átterveztetni. 
  2. Soroljuk fel ezen az oldalon a rendelői előnyöket, hogy miért érdemes nálunk dolgozni, az milyen személyes előnyökkel jár, beszéljünk az elért eredményeinkről, kommunikáljuk, hogy „biztos lábakon állunk”, hogy sok elégedett páciensünk van, hogy hírnevünk makulátlan, mutassuk be az elismert szaktekintélyeket, akik a rendelőben dolgoznak és akiktől tanulni lehet stb.
  3. Fontos a „jelentkezési élmény”; az, hogy mennyire egyszerű hozzánk jelentkezni (önéletrajz-feltöltési lehetőség, információs telefonszám biztosítása, átlátható, könnyen használható felület).
  4. Használjuk a közösségi médiát is márkaépítő oldalunk támogatására. Az álláshirdetéseket jelenítsük meg Facebookon, Instagramon, akár Youtube videóban, mert mindezek segítenek forgalmat generálni az oldalunkra. A közösségi média a bizalomépítést is támogatja, hiszen egy álláskereső jó eséllyel „ránéz” a hirdető cég Facebook-oldalára. Nem szolgálja a bizalom erősítését például, ha ott hónapokkal korábbi aktvitással szembesül vagy ha arculatunk nem egységes. 

Hogyan építsünk nagyon rövid idő alatt bizalmat? 

  1. „Miért szeretek ebben a rendelőben dolgozni?” típusú rövid videók: a videók nagyobb megtekintést eredményeznek, mint a hagyományos, szöveges tartalmak, és éppen ezért a közösségi oldalak is jobban támogatják ezeket. Legyen mobiltelefonnal rögzített, természetes(nek ható) és valóban rövid. 
  2. Munkavállalói történetek videóban, szövegben vagy képekben.
  3. Törzsgárda tagok „hűségnyilatkozata”.
  4. Elégedett páciensek videói.
  5. Rendelőn kívüli, informális eseményekről szóló beszámolók.

Ha Ön elgondolkodtatónak tartotta írásunkat, és szeretne a sikeres toborzásról, álláshirdetésről, interjúztatásról is konkrét, gyakorlati ismereteket szerezni, ajánljuk figyelmébe novemberben induló, 4 alkalmas FOGÁSZATI ÉS MAGÁNEGÉSZSÉGÜGYI PRAXISMENEDZSER képzésünket, ami nem csak 50 kreditpontot ér a fogorvosoknak, de jogszabályváltozás miatt most utoljára államilag elismert oklevél is jár a képzéshez sikeres vizsga esetén. 

További információ és jelentkezés itt.

Információs vonal: +36 30 9420 180