NAV-os próbavásárló a fogászaton – fusson ki merre lát?

A NAV-os próbavásárló megjelenése a fogászaton pont olyan, mint bármely hétköznapi katasztrófa: tudjuk, hogy megtörténhet, számítunk rá, hogy előbb-utóbb bekövetkezik, mégis váratlanul, készületlenül és a legrosszabbkor ér minket. Tegyünk róla, hogy ne így legyen! Ha a fogászat nyitva van, semmi sem akadályozhatja az adóellenőrt abban, hogy egy nap megjelenjen. Hogyan történik ez? Tapasztalatom szerint a Tovább »

Employer branding egy fogászati rendelőben

A mostani gazdasági helyzetben, a magánegészségügyi piacon az employer branding egyre inkább már nem azért elengedhetetlen feladat, hogy általa „könnyedén kiragyogjunk” a versenytársi környezetből, hanem azért, hogy ne érje rendelőnket versenyhátrány a hiánya miatt. Hetente nyílnak új magánrendelők, köztük gyakran multinacionális hátterű, hatalmas büdzsével rendelkező egészségügyi komplexumok, és ezek az új piaci szereplők hovatovább a Tovább »

Hogyan üt a válság a fogászatban?

Ha beleolvasunk a hírekbe, kikerülhetetlen a napi katasztrófaözön: itt van a nyakunkon a válság! Tényleg „mindmeghalunk”, de most rögtön, vagy ez az egész csak hangulatkeltés? Válság lesz, ez tény, mégpedig kibontakozó gazdasági válság. A helyzet nem olyan tiszta és egyértelmű, mint a 2009-es pénzügyi válság vagy a Covid idején volt, de már határozottan gyorsítunk a Tovább »

A páciensek elvesztésének kockázata egy magánrendelőben

Számos kockázati tényező befolyásolja egy rendelő működését, amelyek közül az egyik legnagyobb a hatósági kockázat, hiszen könnyű belátni, hogy egy jelentős szankció, bírság akár a rendelő alapjait is megrengetheti. Szinte ugyanekkora veszélyt jelent azonban a páciensek elvesztése, legyenek azok régiek vagy olyan újak, akiket nem tudtunk, nem mi tudtuk megszerezni. Jelen cikkünk erre a kockázati Tovább »

Hajszoljuk az új pácienseket, de hogyan?

Vannak olyan feladatok egy fogászati rendelő életében, amelyek soha nem érnek véget. Tipikusan ilyen feladat az új páciensek számának növelése hónapról hónapra. Hiszen ha nincs elegendő számú új páciens egy rendelőben, akkor egy idő után azon vesszük észre magunkat, hogy hézagossá válik az orvosaink naptárja. És ez bizony nagyon demotiváló tud lenni.  Íme 12 olyan Tovább »

A sosemvolt házipénztár legendája

A magyar fogászatok többségének házipénztára virtuális fogalom. A cégben közreműködők tudnak róla, hogy létezik ilyen, de vezetésének szabályairól, a szükséges nyilvántartásokról és pláne az aktuális pénztáregyenlegről a vállalkozónak sincs fogalma. Ennek az oka rendkívül gyakorlati, és az ilyen cégek valós hétköznapi működéséből ered. A pénztárgép nélkül szuperáló párszékes fogászat tulajdonosa – tapasztalatom szerint – saját Tovább »

Nem szabad, de érdemes-e feketén bért fizetni?

Feketén bért fizetni természetesen tilos, és az adótörvények szigorúan büntetik ezt! Ne tegye Ön sem! De ne (csak) a büntetéstől való félelem miatt legyen szabálykövető és erkölcsös, hanem mert valójában az anyagi érdeke is ezt kívánja! Olvassa végig, bebizonyítjuk… A rendszerváltás előtt megjelenő, „maszek” fogászatok képviselték az első olyan prosperáló magánegészségügyi üzletágat, amely már az Tovább »

A fizetésemelés motiváló?

Videós bejegyzésünk egy közkeletű hiedelmet szeretne eloszlatni arról, hogy ha fizetésemelést adunk munkatársainknak, máris eredményesen ösztönöztük őket – egyéb dolgunk nincs is, mindenki boldog. Ha a téma Önt is érinti, jöjjön el március 19-én szervezett előadásunkra: Az értékes munkaerő megtartásának módszerei egy fogászati vagy magánegészségügyi rendelőben.

Adótervezés a fogászatoknál: a cégvezető nyugodt éjszakájának kulcsa

Miért van az, hogy a fogászatvezetőkkel beszélgetve gyakran felvetődik, hogy vállalkozói munkájuk egyik rendszeresen ismétlődő stresszfaktora, amikor a könyvelő telefonál, és közli, holnap (esetleg ma vagy tegnap) mennyi adót, járulékot, iparűzési adót kell utalni a hatóságoknak? És ez persze mindig a legrosszabbkor történik. Régóta tervezett beruházásba öltük az utolsó fillérjeinket, tegnap kellett a váratlanul meghibásodott Tovább »

Katázó fogorvos – hogyan NE csináld

A fogászatoknál a kata adónem alkalmazásával kapcsolatban rendszeresen egymásnak ellentétes véleményekkel találkozunk. A vállalkozókat saját könyvelőik is szorongatják e tárgybéli meggyőződésükkel, és ha az internethez fordulnak segítségért, akkor bizonytalanodnak csak el igazán… Mi is itt a gond? A törvényalkotó szándéka szerint a kata azért jött létre, hogy azok a „nano vállalkozók”, akik magánszemélyek részére végeznek Tovább »